Akcje, akcje… :)

Dawno nie pisałam nic „off the record”. Tylko recenzja za recenzją 🙂 Ale właśnie tego chciałam od mojego bloga – trzymania się tematu. Tematem okazały się książki, bo o filmach nie pisze mi się za dobrze, chociaż oglądam nałogowo. Jednak ostatnio dostałam kilka próśb o napisanie o paru akcjach na blogu i z przyjemnością to zrobię, ponieważ sama obserwuję te akcje 🙂

Pamiętacie akcje Czytam-Kupuję? 16 czerwca mija rok od założenia jej facebookowego profilu. Pamiętam, że wiele blogów pisało o tej inicjatywie i ją wspierało. Ja jeszcze wtedy nie blogowałam, ale akcja mi się podoba. Gdyby ktoś nie pamiętał lub nie słyszał, przypominam o co chodziło:

Jeśli czytanie książek jest dla Ciebie wartościowe i nie chcesz, by spadała liczba tytułów na rynku, a kolejne firmy upadały, weź sprawę w swoje ręce. Jedna książka to koszt dużej pizzy, trzech paczek papierosów, kilku piw w pubie. Rozrywek, na które większość ludzi sobie pozwala. Zrezygnuj z jednej imprezy i kup książkę ulubionego wydawnictwa, zostanie ona w Twoim domu na dłużej i nie pozostawi po sobie kaca. To działanie jednostkowe, ale jeśli przyłączy się do niego wiele osób, może uda nam się zmniejszyć zapaść na rynku książki?

Warto polubić profil akcji, ponieważ informują o wielu zniżkach i promocjach książkowych, organizują konkursy 🙂 Ale… Czytam-Kupuję wyszło poza facebooka i teraz można obserwować akcję również na stronie internetowej: tutaj 🙂

W każdy piątek na Czytam-Kupuję pojawia się odcinek komiksu WydawNICtwo, rysowanego przez Karolinę Burdę. Współautorami scenariusza są Anna Tess Gołębiowska i Patryk Sadowski, na co dzień prowadzący profil. Komiks w fajny sposób pokazuje, anegdotki i ciekawostki dotyczące rynku wydawniczego, pracy wydawnictwa. Moi ulubieni bohaterowie to dwa koty NICpoń i Muszkieter. WydawNICtwo ma swój własny profil na facebooku, gdzie można śledzić komiks.

Na koniec chciałam jeszcze zwrócić Waszą uwagę w stronę nadchodzących Targów Książki w Katowicach (7-9 września), podczas których zachęcam do wzięcia udziału w akcji Dzielę się książkami. Wystarczy przynieść jedną książkę, żeby pomóc dzieciom w domach dziecka i szpitalach. Wszystkie dzieci, które podarują książkę w ramach tej akcji mogą liczyć na różne zabawy i niespodzianki. Ja na pewno pojawię się na Targach 😉

1 komentarz

Filed under Prywatnie

One response to “Akcje, akcje… :)

Skomentuj

