„Uczta dla wron” George R.R. Martin

Wydawnictwo Zysk i S-ka

IV tom cyklu „Pieśń lodu i ognia”

Ilość stron: 511 + 525

 

 

„Uczta dla wron” to 4 tom cyklu „Pieśń lodu i ognia” rozbity na dwie części „Cienie śmierci” i „Sieć spisków”. Rozpisywałam się już na temat poprzednich tomów i jestem wielką fanką serii, ale ta część to dla mnie najsłabsza pozycja w serii. Być może myślę tak, ponieważ brakuje tutaj moich ulubionych postaci. Martin zdobył się na dość ryzykowny zabieg, ale mający dużo sensu. Mianowicie w „Uczcie…” mamy tylko bohaterów związanych z Królewską Przystanią, a dopiero w „Tańcu ze smokami” są postaci, których historie rozgrywają się za morzem albo na Murze. Autor sam wyjaśnia pod koniec „Sieci spisków”, że wolał opowiedzieć całą historię połowy postaci niż połowę historii wszystkich postaci. Ja mam wątpliwości, ponieważ zakończył historie w punkcie kulminacyjnym i aż mnie ściska, kiedy sobie pomyślę, że rozwiązanie zobaczę dopiero w tomie szóstym!

Jeśli ktoś zna fabułę „Nawałnicy mieczy” to pewnie nie zaskoczy go fakt, że jest kilka nowych postaci, które dostały swoje narracje. Największym plusem były dla mnie rozdziały Cersei, które w końcu pokazały bez żadnych wątpliwości, jaką osobą jest Królowa. I właściwie jej rozdziały stanowią oś całej powieści. Bardzo mi się podobał sposób w jaki Martin poprowadził tę historię. Jestem też trochę zawiedziona tym tomem, ponieważ po mocnym akcencie w jakim zakończyła się „Nawałnica mieczy” brakowało mi tutaj tych emocji. Poziom cały czas jest wysoki i czytało się rewelacyjnie, ale jednak czegoś mi zabrakło. Na szczęście było bardzo dużo tego, co lubię – spisków, knowań i polityki. Gra o tron staje się coraz bardziej emocjonująca, a ja nie mogę się doczekać, żeby zacząć czytać „Taniec ze smokami”!

Cały czas namawiam do lektury serii „Pieśń lodu i ognia”. To jedna z najlepszych serii książkowych, jakie zdarzyło mi się czytać!

Dodaj komentarz

Filed under Książki

Skomentuj

