„Aleksander i Alestria” Shan Sa

aleksander-i-alestria

Wydawnictwo Muza, 2008

Ilość stron: 293

Czytałam tę książkę na raty, bo inaczej nie potrafiłam. W zasadzie nawet chciałam zakończyć w połowie, ale byłam jednak ciekawa, w jaki sposób autorka zakończy tę historię.

W pierwszej części poznajemy dzieciństwo i młodość Aleksandra Macedońskiego. Przebierany przez matkę za dziewczynkę jest prześladowany przez ojca tyrana. Losy Aleksandra są oczywiście fabularyzowane, chociaż główne punkty trzymają się historii – jego nauczycielem był Arystoteles, podbił Grecję. Zaś Alestria to wojownicza królowa Amazonek, która żyje wolna niczym ptak na stepach. Tych dwoje oczywiście musi się ze sobą spotkać (przeznaczenie) i pokochają się. Okładka informuje, że to „historia miłości triumfującej, absolutnej”.

Nie będę owijać w bawełnę. Nie podobała mi się ta książka. I to bardzo. Nie kupiłam ani postaci Aleksandra, który w moim odczuciu był zadufanym w sobie… wiecie kim. Zaś Alestria była bardzo niespójną postacią. Nie rozumiem, jak ta wojowniczka, która gardziła słabością, mogła pozwolić zamknąć się w złotej klatce. Wiem, że wyjaśnieniem miała być miłość, ale to w jaki sposób Shan Sa pokazała uczucie Aleksandra i królowej Amazonek absolutnie mnie nie przekonało. Poza tym zaborczy i zazdrosny Aleksander jakoś średnio pasował mi na czułego kochanka.

Do tego fabuła jest nudna w wielu momentach. Dobrze czyta się początek, chociaż pokazanie w taki sposób młodości Aleksandra trochę mnie zniesmaczyło, a mało rzeczy potrafi to sprawić. Jednak od momentu spotkania kochanków powieść robi się coraz gorsza i coraz bardziej nudna. Opisy przemarszu wojsk i podróży przez stepy doprowadzały mnie do szaleństwa, szczególnie że wcześniejsza część książka była znacznie bardziej dynamiczna i o wiele więcej się tam działo.

Nie znajduję w tej książce nic, co sprawiłoby, żebym ją komuś poleciła. Dlatego odradzam czytania „Aleksandra i Alestrii”!

1 komentarz

Filed under Książki

One response to “„Aleksander i Alestria” Shan Sa

  1. Dosiak

    Będę unikać skoro bohaterowie nie przekonują, a akcja składa się w większości z nudnych wstawek.

Skomentuj

