„Hart of Dixie” („Doktor Hart”)

hart

 

Serial TV, 2011

 

 

 

Przyznałam, że mało czytam w tym miesiącu, dlatego postanowiłam napisać o kolejnej rzeczy, która od wczoraj odciąga mnie od książek. Mianowicie o kolejnym z tysiące seriali, jakie oglądam. Przypadkiem włączyłam wczoraj odcinek „Hart of Dixie” i jednego dnia obejrzałam 9 odcinków – aż wstyd się przyznawać.

Doktor Zoe Hart (Rachel Bilson) mieszka w Nowym Jorku i stara się o stypendium, aby zostać kardiochirurgiem – jak jej ojciec. Niestety jej ciężka praca idzie na marne i nie dostaje stypendium, ponieważ widzi tylko przypadki medyczne, a nie widzi ludzi za nimi. Jednak lekarz prowadzący obiecuje, że w kolejnym roku to ona będzie stypendystką, jeśli przez rok będzie pracować jako internistka. Zoe zmuszona jest wyjechać z Nowego Jorku do małego miasteczka w Alabamie – Bluebell, gdzie od dawna zaprasza ją na praktykę doktor Wilkes – dziwny mężczyzna, który zaoferował jej pracę podczas rozdania dyplomów i od tamtego czasu wysyła pocztówki wciąż ponawiając ofertę. Sprawy komplikują się, kiedy okazuje się, że Harley Wilkes nie żyje, ale przepisał Zoe połowę praktyki, a jej nowy wspólnik doktor Breeland wcale nie jest tym zachwycony.

Serial koncentruje się wokół Zoe Hart, która stara się poukładać sobie życie w małym miasteczku na południu Ameryki. Nie jest to jednak łatwe, ponieważ tak mała i skupiona wokół siebie wspólnota ludzi nie dopuszcza nikogo nowego zbyt szybko do siebie. Sprawy nie ułatwia fakt, że Zoe jest z Nowego Jorku i zupełnie nie jest przyzwyczajona do życia w tak małym mieście i wciąż dziwią ją zwyczaje i zachowanie mieszkańców.

Postacią, którą uwielbiam, jest Lemon Breeland – córka doktora, który musi dzielić praktykę z Zoe. Lemon nie zamierza ułatwiać życia młodej pani doktor, szczególnie że czuje się zagrożona ze strony Hart, która sprawia, że narzeczonemu Lemon przypominają się dobre czasy, kiedy mieszkał w Nowym Jorku. Na początku Lemon zachowuje się jak wredna dziewczyna z liceum, ale z czasem postać Lemon staje się naprawdę świetną bohaterką. To znaczy – cały czas jest wredna i utrudnia życie Zoe, ale z odcinka na odcinek Lemon jest coraz lepiej charakteryzowana i jest chyba najbardziej charakterystyczną postacią tego serialu.

Bardzo polecam „Hart of Dixie”! To naprawdę wciągający, ciepły serial, który chociaż wykorzystuje sporo oklepanych motywów, nie jest głupiutki ani cukierkowy. Poza tym twórcom udało się stworzyć genialny małomiasteczkowy klimat, który jednocześnie przeraża i fascynuje, bo z jednej strony mam starsze panie, które obgadują wszystkich na ławce, a plotki w społeczności szerzą się niczym zaraza, zaś z drugiej to sąsiedzi, którzy pomagają sobie w najtrudniejszych momentach życia i wspierają się nawzajem w ciężkich czasach.

2 komentarze

Filed under Filmy

2 responses to “„Hart of Dixie” („Doktor Hart”)

  1. Nie oglądałam i nawet nie słyszałam o tym serialu jeszcze, ale może dzięki Tobie to zmienię. 🙂

  2. Bardzo przyjemny serial – sielankowa i zabawna wizja amerykańskiego południa, którym jestem zafascynowana. Hart of Dixie oglądałam od początku emisji w USA, ale jakoś ostatnio brakuje mi czasu i jestem w drugim sezonie o ładnych parę odcinków do tyłu. Mam nadzieję, że wkrótce uda mi się je nadrobić 🙂

Skomentuj

