„Legenda: Wybraniec” Marie Lu

wybraniec

Wydawnictwo Zielona Sowa, 2013

Ilość stron: 361

II tom serii „Legenda”

 

 

 

Obiecałam recenzję drugiego tomu i dotrzymuję słowa. Książkę przeczytałam już jakiś czas temu, kiedy tylko skończyłam „Rebelianta” i drugi tom nie rozczarował mnie ani trochę.

Pominę opis fabuły, aby nikomu nie zdradzać, co takiego podziało się wcześniej, a zainteresowanych odsyłam chociażby na stronę wydawcy, gdzie opis można znaleźć. „Wybrańca” czytałam z takim samym zainteresowaniem jak „Rebelianta”. Dużym plusem drugiego tomu jest fakt, że w końcu czytelnik może się dowiedzieć, co takiego stało się ze światem, że doszło do powstania Republiki i Kolonii, znajduje się tu też krótki opis tego, jak reszta świata wygląda. Muszę przyznać, że byłam zaskoczona, jak łatwo Lu wyjaśniła sytuację światową. Wyszło jej to naprawdę zgrabnie. Najłatwiejsze wyjaśnienia często są najlepszymi.

Zmienia się oczywiście sytuacja w jakiej znaleźli się Day i June oraz ich relacja, co dla mnie jest największym pozytywem tej książki 😉 Wydawało mi się, że początek jest zbyt naiwny i wszystko poszło zbyt łatwo. Obwiniałam autorkę, że poszła na łatwiznę, ale okazało się, że tak miało być i wyszło to naprawdę dobrze, co potwierdzał mój głośny okrzyk pod koniec lektury. Kilka rzeczy jest w powieści dosyć przewidywalnych, ale zostałam też zaskoczona.

Jedyne co mi się nie spodobało to zakończenie, które moim zdaniem było nieco zbyt melodramatyczne, ale jest szansa, że trzeci tom nieco zmieni ten wydźwięk, na co mocno liczę. Druga część „Legendy” nie traci tempa, przynosi mnóstwo odpowiedzi i jest równie ciekawa, co „Rebeliant”, choć nie liczyłam na to. Seria Marie Lu to naprawdę świetna historia z wyrazistymi bohaterami, po którą warto sięgnąć 🙂 Nie mogę się już doczekać trzeciego tomu!

Za książkę dziękuję wydawnictwu Zielona Sowa!

1 komentarz

Filed under Książki

One response to “„Legenda: Wybraniec” Marie Lu

  1. iszkicownik

    Zapowiada się obiecująca, jednak najpierw przeczytam pierwszy tom 🙂

Skomentuj

