„Jedz, co chcesz. Sąd na polskimi stołami” Krystyna Naszkowska

jedz co chcesz

 

Wydawnictwo Agora, 2013

Ilość stron: 157

 

 

 

Temat zdrowego odżywiana jest ostatnio bardzo popularny i nie ukrywam, że bardzo mnie interesuje. Kocham jeść, ale jeść dobrze, dlatego zbilansowana dieta do mnie przemawia, ponieważ pozwala mi utrzymać figurę i nie odmawiać sobie wiele, a przy tym wiem, że jem zdrowo.

Książka podzielona jest na krótkie rozdziały, z których każdy poświęcony jest innej żywności. Mamy między innymi sąd na jajkami, masłem, mlekiem, mięsem i kilka pomniejszych rozdziałów z informacjami, co jest zdrowsze kawa czy herbata, wino czy piwo. Autorka swój sąd nad stołem przeprowadza rozmawiając z naukowcami i specjalistami od spraw żywienia, którzy są ekspertami w swojej dziedzinie.

Muszę przyznać, że chociaż interesuję się tematem to książka pozwoliła mi uporządkować kilka kwestii np. dotyczących jajek, o których słychać bardzo sprzeczne komunikaty, a pan profesor Trziszka, z którym rozmawia autorka, skutecznie przekonał mnie, że nie ma się czego bać i trzeba jeść dużo jajek. „Jedz, co chcesz” czyta się naprawdę dobrze i szybko. Wszystkie informacje są uporządkowane, rozmówcy dobrani z namysłem. Kilka rozmów (jak ta o jajkach) zmieniła moje menu, z czego śmiał się mój mąż, wielki fan jajek.

Czasem podchodziłam sceptycznie do tego, co właśnie czytam, bo podejmowane są również bardziej kontrowersyjne tematy jak GMO. Jednak pan, który opowiada o GMO i przekonuje, że nie ma się, czego obawiać, przekonał mnie do swoich racji. Podobało mi się również, że nikt nie daje jednej złotej rady na temat jak i ile jeść, bo każda dieta powinna być indywidualne dobrana do potrzeb danej osoby. Nie lubię, kiedy ktoś mówi, że powinniśmy jeść tyle i tyle tego, bo to bzdura. Każdy z nas ma inną budowę, inny styl życia i nie ma jednej uniwersalnej diety.

Jeśli jesteście ciekawi, jak jeść zdrowo i bez popadania w paranoję to polecam!

Za książkę dziękuję wydawnictwu Agora!

Dodaj komentarz

Filed under Książki

Skomentuj

