„Ogień” Mats Strandberg, Sara B. Elfgren

ogień

Wydawnictwo Czarna Owca, 2013

Ilość stron: 695

II tom serii „Engelsfors”

 

 

Po świetnym „Kręgu” z przyjemnością i lekką obawą sięgnęłam po kontynuację serii. Obawą, gdyż pierwszy tom był świetny, a bardzo często drugie części w trylogiach pełnią rolę zapychacza. Na szczęście „Ogień” nie jest tego typu kontynuacją, a godnym drugim tomem w tak świetnej serii!

Dziewczęta zaczynają drugi rok nauki w liceum. Nie wiedzą, kiedy i jak Zło ponownie uderzy, ale wiedzą, że jest to kwestią czasu. Jednak tym razem nie będą zmagały się tylko z wizją apokalipsy, ponieważ jedna z nich będzie musiała poznać konsekwencje swoich akcji. Żeby skutecznie poradzić sobie ze wszystkimi problemami Krąg będzie musiał się jeszcze bardziej umocnić, co nie jest proste.

Miałam spore oczekiwania co do tej książki, ponieważ „Krąg” naprawdę mi się spodobał. „Ogień” nie rozczarował mnie pod żadnym względem. Z upływem czasu zmieniają się bohaterki oraz ich  relacje ze sobą i z innymi. To wielka zaleta, ponieważ często w podobnych książkach bohaterowie są jak zamrożeni w czasie. Sama fabuła nie jest zrobiona „na siłę”. Podobało mi się, że autorzy z powodzeniem wykorzystali wątek z pierwszego tomu, aby stworzyć jedno z zagrożeń, z którym Krąg musi się zmierzyć. Widać, że cała trylogia jest niezwykle przemyślana.

Klimat powieści wciąż jest mroczny i tajemniczy. Kilka sekretów zostanie rozwikłanych (np. przeszłość Nicolausa), jednak dojdą kolejne pytania bez odpowiedzi. Książka trzyma w napięciu w odpowiednich momentach, których nie brakuje. Bardzo podobało mi się również zakończenie, które naprawdę mnie zaskoczyło i pozostawiło niedowierzającą.

Bardzo polecam serię „Engelsfors”! A ja niecierpliwie czekam na trzeci tom 😉

Za książkę dziękuję wydawnictwu Czarna Owca!

Dodaj komentarz

Filed under Książki

Skomentuj

